Font Size

SCREEN

Cpanel

Ανάλυση προγράμματος κατάρτισης και επιχειρήσεις πρακτικής άσκησης για το πρόγραμμα «Επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας για άνεργους νέους στον κλάδο του τουρισμού ηλικίας έως 29 ετών»

pictures2Το ΚΕΚ Νομού Κορινθίας ΑΕ, πρόκειται να υλοποιήσει προγράμματα κατάρτισης στο πλαίσιο του έργου με τίτλο: «Επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας για άνεργους νέους στον κλάδο του τουρισμού ηλικίας έως 29 ετών».

Σκοπός των προγραμμάτων είναι η επίτευξη μιας δομημένης πορείας εισόδου των νεοεισερχόμενων άνεργων νέων, πτυχιούχων ΑΕΙ/ΤΕΙ και αποφοίτων υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  στην αγορά εργασίας, η οποία θα καταλήγει στην τοποθέτησή τους σε θέσεις απασχόλησης σε επιχειρήσεις που εξυπηρετούν και ενισχύουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό και το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Τα προγράμματα κατάρτισης θα περιλαμβάνουν:

  • Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης 80 ωρών
  • Πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας διάρκειας 500 ωρών (5 μήνες).

 

Πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης

Το παρόν πρόγραμμα έχει ως στόχο να επιτύχει ή και να αυξήσει την απασχολησιμότητα των ωφελούμενων προκειμένου αυτοί/ές να είναι σε θέση να διεκδικήσουν και να  εξασφαλίσουν θέσεις απασχόλησης στον τομέα του τουρισμού.

Στη δράση περιλαμβάνεται στοχευόμενο πρόγραμμα κατάρτισης  με βάση τις ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων και τα στοιχεία των επιλεγμένων ομάδων στόχων (εκπαιδευτικό επίπεδο, απασχολησιμότητα κ.λπ.). Από την δράση αναμένεται να ωφεληθούν μέχρι 20 ωφελούμενοι ανά πρόγραμμα, οι οποίες/οι θα συμμετάσχουν στο κάτωθι πρόγραμμα κατάρτισης του Σχεδίου για την προώθηση της απασχόλησης τους.

Το προτεινόμενο πρόγραμμα είναι "Δημόσιες σχέσεις, υποδοχή και εξυπηρέτηση πελατών (τουριστικές μονάδες)" το οποίο αφορά σε κατάρτιση νέων ανέργων και σχετίζεται με την κατάρτιση και επιμόρφωση σε θέματα παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στον τομέα του τουρισμού.

Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του προγράμματος δομείται γενικά σε άξονες. Οι άξονες αυτοί σχεδιάστηκαν με τρόπο, ώστε να καλύπτουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ομάδας στόχου του προγράμματος. Οι άξονες κατά σειρά σπουδαιότητας είναι:

  • η εξειδίκευση στο αντικείμενο «Δημόσιες σχέσεις, υποδοχή και εξυπηρέτηση πελατών (τουριστικές μονάδες)»,
  • η εκμάθηση βασικών αρχών επικοινωνίας,
  • η εκμάθηση βασικής χρήσης Η/Υ,
  • η παροχή γνώσεων στις τεχνικές αναζήτησης εργασίας και στον τρόπο λειτουργίας ενός εργασιακού περιβάλλοντος γενικότερα,
  • η παροχή γνώσεων στις βασικές αρχές εργατικής νομοθεσίας
  • η πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση με τις έννοιες και πρακτικές για την τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.

Η ύλη του προγράμματος, έχει διαμορφωθεί με τρόπο που να συνδυάζει τις γνώσεις και δεξιότητες με τις κατάλληλες στάσεις και συμπεριφορές, επιτυγχάνοντας τελικά ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την άσκηση της εξειδίκευσης στις Δημόσιες σχέσεις, υποδοχή και εξυπηρέτηση πελατών (τουριστικές μονάδες). Οι απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις είναι : 

Σε επίπεδο γνώσεων:

  • Η κατανόηση της έννοιας της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
  • Η κατανόηση του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην ταξιδιωτική βιομηχανία.
  • Η κατανόηση του ορισμού και του περιεχομένου της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
  • Η αντίληψη των τύπων των επιχειρήσεων στην ταξιδιωτική βιομηχανία.
  • Η κατανόηση σε όλη τους την έκταση της συνθετότητας των ταξιδιών και του τουρισμού.
  • Η αντίληψη της ομογενοποίησης του ταξιδιού και του τουρισμού.
  • Η γνώση της διεθνούς τουριστικής ορολογίας.
  • Η κατανόηση των συνθηκών που συνέβαλαν στην αύξηση των ταξιδιών.
  • Η κατανόηση του περιεχομένου και της σύνθεσης στα διεθνή ταξίδια.
  • Η κατανόηση του φαινομένου του μαζικού τουρισμού και των οφελών του.
  • Η κατανόηση της τμηματοποίησης της ταξιδιωτικής αγοράς.
  • Η κατανόηση των μοντέλων λειτουργίας των δημοσίων σχέσεων.
  • Η αντίληψη και προώθησης της επιμέρους λειτουργίας των δημοσίων σχέσεων.
  • Η αναγνώριση και η κατανόηση των προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων.
  • Η κατανόηση του προγραμματισμού τουριστικής ανάπτυξης.
  • Η κατανόηση της ανάπτυξη τουριστικών προορισμών.
  • Η κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αειφορικοτητα ενός προορισμού.
  • Η κατανόηση των επιπτώσεων του τουρισμού στους προορισμούς.
  • Η κατανόηση των οικονομικών/κοινωνικών/πολιτιστικών/περιβαλλοντικών επιπτώσεων
  • Η γνώση των ειδών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και τις διαφορές και ομοιότητες
  • Η κατανόηση των διαφορών στο σχεδιασμό πακέτων ανάλογα με το κοινό που οποίο απευθύνεται το τουριστικό πακέτο.
  • Η γνώση των ιδιαιτεροτήτων κάθε κοινού.
  • Η αντίληψη της έννοιας της ενημέρωσης.
  • Η αντίληψη της έννοιας και των τεχνικών της προπαγάνδας και των διαφορών της από τις δημόσιες σχέσεις.
  • Η αντίληψη της έννοιας της προώθησης των συμφερόντων της τουριστικής επιχείρησης.
  • Η αντίληψη της έννοιας της διαφήμισης στο βαθμό που εμπλέκονται με αυτή οι δημόσιες σχέσεις.
  • Η γνώση της έννοιας της έρευνας αγοράς.
  • Η κατανόηση της έννοιας του Marketing.
  • Η κατανόηση των πολιτικών δημοσίων σχέσεων, στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο και τις ταινίες.
  • Η γνώση μεθόδων προσαρμογής στις ιδιαιτερότητες πληροφόρησης και επικοινωνίας των υποομάδων.
  • Η γνώση των δυνατών και αδύνατων σημείων του διαδίκτυου.
  • Η γνώση των μοντέλων επικοινωνίας (ιεραρχικό, δικτυακό, με κέντρο των πελάτη, με κέντρο το ξενοδοχείο, με έμφαση στην ποιότητα, με έμφαση στην ποσότητα κ.ά.).
  • Η γνώση τεχνικών δελτίων τύπου και ενημέρωσης πελατών.
  • Η γνώση τεχνικών παρότρυνσης συμμετοχής με συνεντεύξεις και άρθρα.
  • Η γνώση της λειτουργίας του φαγητού και του ποτού (γνώσεις οργάνωσης κουζίνας, εξυπηρέτηση στο δωμάτιο, η λειτουργία του catering, το πρωινό, μπουφές πρωινού, τα ποτά κ.ά.).
  • Η κατανόηση της έννοιας της εξυπηρέτησης των πελατών ως επίκεντρο του ξενοδοχείου
  • Η κατανόηση της γκάμας των υπηρεσιών στη ρεσεψιόν και ειδικά των τριών βασικών κατηγοριών δραστηριοτήτων.
  • Η αντίληψη της ρεσεψιόν ως μέρος ανθρωπίνων σχέσεων και η ικανότητα να ενεργούν ανάλογα.
  • Η γνώση της γραφικής δουλειάς στην ρεσεψιόν.
  • Η κατανόηση θεμάτων καθαριότητας, πωλήσεων και τήρησης βιβλίων και λογαριασμών.
  • Η κατανόηση θεμάτων δημόσιας ασφάλειας.
  • Η γνώση της χρήσης Η/Υ και λογισμικού ρεσεψιόν.
  • Η γνώση της γενικής χρησιμότητας και λειτουργίας ενός υπολογιστή.
  • Η αναγνώριση της τήρησης των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας σε ένα χώρο εργασίας ώστε οι καταρτισθέντες να είναι παραγωγικοί, αλλά και ενήμεροι για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα εργαζόμενου και εργοδότη.
  • Η γνώση των δυνατοτήτων και των ευκαιριών που παρέχονται στους καταρτιζόμενους από την αγορά εργασίας.

Σε επίπεδο δεξιοτήτων:

  • Η ικανότητα να κάνουν διεπιστημονικές προσεγγίσεις των ταξιδιών.
  • Η οργάνωση ενός ομαδικού ταξιδιού με όλες τις απαιτούμενες διατυπώσεις.
  • Η επιλογή των καλύτερων συνεργατών – προμηθευτών κ.λπ.
  • Η ανάλυση των παραμέτρων εξυπηρέτησης ταξιδιού (ταξιδιωτικοί πράκτορες, αεροπορικές εταιρείες, σιδηρόδρομοι, τρόλεϊ και λεωφορεία, εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, ψυχαγωγία, συνεργία αυτοκινήτων, μεταφορά από και προς τα αεροδρόμια και τα αξιοθέατα κ.ά.).
  • Ο σχεδιασμός της τμηματοποίησης της αγοράς.
  • Ο σχεδιασμός της τμηματοποίησης της ταξιδιωτικής αγοράς.
  • Ο σχεδιασμός έρευνας μάρκετινγκ.
  • Η διατήρηση και ενίσχυση της εικόνας του ξενοδοχείου.
  • Η μετατροπή των δυσάρεστων δυσμενών καταστάσεων, όπως η εχθρότητα, η προκατάληψη, η απάθεια και η άγνοια σε ευμενείς, δηλαδή σε συμπάθεια, αποδοχή, ενδιαφέρον και γνώση.
  • Η ικανότητα να αυξάνουν τη «φήμη και την πελατεία» διαμέσου της ανάπτυξης της κατανόησης του κοινού.
  • Η ικανότητα να επιτυγχάνουν ευρεία καταναλωτική αποδοχή των υπηρεσιών του ξενοδοχείου.
  • Η προώθηση των σωστών και ολοκληρωμένων εργασιακών σχέσεων και η μείωση των εργασιακών συγκρούσεων.
  • Η ενημέρωση της διοίκησης του ξενοδοχείου για τις απόψεις και τις εντυπώσεις που το περιβάλλον έχει για αυτήν.
  • Η ικανότητα να κάνουν εσωτερική και εξωτερική οργάνωση δημοσίων σχέσεων.
  • Η ικανότητα να προβαίνουν σε εκτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης σχετικά με το επίπεδο των δημοσίων σχέσεων και των απαιτούμενων τεχνικών.
  • Ο καθορισμός στόχων δημοσίων σχέσεων.
  • Ο καθορισμός ομάδων κοινού στις οποίες θα στοχεύσουν διαμέσου των δημοσίων σχέσεων.
  • Η επιλογή μέσων και τεχνικών.
  • Η ικανότητα να προϋπολογίζουν δαπάνες.
  • Η ικανότητα να αξιολογούν τα αποτελέσματα της δράσης τους.
  • Ο σχεδιασμός του προγραμματισμού τουριστικής ανάπτυξης.
  • Ο σχεδιασμός υποθετικών παραδειγμάτων προσφοράς και ζήτησης τουριστικών πακέτων.
  • Ο σχεδιασμός πολιτικών για το ευρύ / εμπορικό / εσωτερικό / χρηματοοικονομικό κοινό, για το κράτος, για το κοινό εξωτερικού και ενημέρωσης.
  • Η εκτέλεση πολιτικών προώθησης.
  • Η χρήση της έρευνας αγοράς.
  • Η χρήση της έρευνας Marketing.
  • Ο σχεδιασμός πολιτικών δημοσίων σχέσεων και η αξιοποίηση του τύπου, της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, των ταινιών, των videos, των αφισών.
  • Ο σχεδιασμός σχέσεων με τον τύπο (το ιστόπεδο να διευκολύνει τους δημοσιογράφους, να έχει ενδιαφέρουσες ειδήσεις κ.ά.).
  • Ο σχεδιασμός ιστοπέδων που πετυχαίνουν αμφίδρομη και συμμετρική σχέση.
  • Η ανάπτυξη τεχνικών δελτίων τύπου και ενημέρωσης πελατών.
  • Η ανάπτυξη τεχνικών παρότρυνσης συμμετοχής με συνεντεύξεις και άρθρα.
  • Η τήρηση των κανόνων ασφάλειας που επιβάλουν τα καθήκοντα της ρεσεψιόν.
  • Η άσκηση τεχνικών συμπληρωματικών πωλήσεων.
  • Η ικανότητα να καταγράφουν συναλλαγές.
  • Η ικανότητα να ελέγχουν και να διατηρούν βιβλία.
  • Η ικανότητα να δίνουν πληροφορίες.
  • Η ικανότητα να κάνουν κρατήσεις.
  • Η εργασία σε βασικές εφαρμογές Η/Υ       η εξοικείωσή τους με αυτές και η απόκτηση διπλώματος πιστοποίησης .
  • Η εξάσκηση των καταρτιζομένων ώστε να αποκτήσουν αντανακλαστικά και να εφαρμόζουν συστηματικά τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
  • Η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων αναζήτησης εργασίας.
  • Η αναγνώριση των επαγγελματικών ευκαιριών.
  • Η βελτίωση της ικανότητας των καταρτιζόμενων να προωθούν αποτελεσματικά τον εαυτό τους στην αγορά εργασίας, να γίνουν ανταγωνιστικοί και να «πουλήσουν» με επιτυχία τα προσόντα τους στις επιχειρήσεις.

Σε επίπεδο στάσεων:

  • Η προσαρμογή τους στην τουριστική βιομηχανία.
  • Η κινητοποίησή τους σε θέματα ομαδικών ταξιδιών και οργανωμένου τουρισμού.
  • Η κινητοποίησή τους σε θέματα ταξιδιωτικών τάσεων.
  • Η απομυθοποίηση της δυσκολίας των δημοσίων σχέσεων.
  • Η κινητοποίησή τους σε προγράμματα δημοσίων σχέσεων.
  • Η κατανόηση της σημασίας της προσαρμογής των τουριστικών πακέτων στις ιδιαιτερότητες του κάθε κοινού.
  • Η κινητοποίησή τους σε θέματα έρευνας Marketing και η κατανόηση της σημασίας του.
  • Η κατανόηση της αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας στις δημόσιες σχέσεις.
  • Η προσαρμογή τους στη χρήση του διαδικτύου ως μέσου ανάπτυξης δημοσίων σχέσεων.
  • Η κινητοποίησή τους σε θέματα οργάνωσης εκδηλώσεων
  • Η κατανόηση της ρεσεψιόν ως μέρος ανθρωπίνων σχέσεων
  • Η κινητοποίηση σε θέματα τεχνικών εξυπηρέτησης πελατών.
  • Η αναγνώριση της σημασίας της επικοινωνίας στην εξυπηρέτηση πελατών.
  • Η απομυθοποίηση της δυσκολίας του χειρισμού ενός δύσκολου πελάτη.
  • Η κινητοποίησή τους σε θέματα ποιοτικής εξυπηρέτησης.
  • Η απομυθοποίηση της εργασίας στο front office και η καθησύχαση των ανησυχιών τους για τις δυσκολίες της δουλειάς.
  • Η προσαρμογή τους σε θέματα εξυπηρέτησης πελατών.
  • Η συνειδητοποίηση της σωστής επαγγελματικής συμπεριφοράς (εμφάνιση, επικοινωνιακή συμπεριφορά) με τους πελάτες κατά την διάρκεια της εξυπηρέτησης.
  • Η κατανόηση της αναγκαιότητας του ρόλου και των πλεονεκτημάτων των Η/Υ στο εργασιακό περιβάλλον και της πρακτικής τους αξίας σε σχέση με την αύξηση της παραγωγικότητας.
  • Η κινητοποίηση των καταρτιζομένων για περισσότερη αυτενέργεια και προσπάθεια για απόκτηση περισσότερης γνώσης σε σχέση με τους Η/Υ και τις εφαρμογές τους.
  • Η ευαισθητοποίηση - κινητοποίηση των καταρτιζομένων για ενεργό ατομική και συλλογική συμμετοχή τους στην πρόληψη των εργατικών ατυχημάτων και επαγγελματικών ασθενειών στο χώρο της εργασίας σε συνεργασία με τους φορείς της πολιτείας, την εργοδοσία και τους συνδικαλιστικούς φορείς.
  • Η τόνωση της αυτοπεποίθησης των καταρτιζόμενων.

 

Σύμφωνα με τις παραπάνω γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις προκύπτουν οι εξής ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες:

  • Βασικές γνώσεις λειτουργίας και χρήσης Η/Υ
  • Αρχές λειτουργίας των Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων
  • Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στις Ξενοδοχειακές Μονάδες
  • Διοίκηση Αλλαγών και Οργανωτική Ανάπτυξη στις Ξενοδοχειακές Μονάδες
  • Αρχές Μάρκετινγκ – Το Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
  • Η Βιομηχανία Φιλοξενίας – Εισαγωγή στην έννοια του τουρισμού
  • Το Ξενοδοχείο – Αποστολή – Λειτουργία
  • O Υπάλληλος και ο νέος ρόλος του στο Ξενοδοχείο - Ο σύγχρονος “εξυπηρετητής” του πελάτη
  • Εξυπηρέτηση Πελατών – Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών Ξενοδοχείου
  • Η Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών Ξενοδοχείου τον 21ο αιώνα
  • Η Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών Ξενοδοχείου σε αριθμούς
  • Ποιοτική Εξυπηρέτηση και Επικοινωνία στο Ξενοδοχείο
  • Ποιοτική Εξυπηρέτηση και Πελάτης Ξενοδοχείου
  • Ποιοτική Εξυπηρέτηση και Υπάλληλος – ‘Εξυπηρετητής’ του Ξενοδοχείου
  • Ποιοτική Εξυπηρέτηση και Χώροι στο Ξενοδοχείο
  • Το Ξενοδοχείο – Ειδικά θέματα λειτουργίας του Ξενοδοχείου
  • Εξυπηρέτηση μετά την Αναχώρηση (After Sales Service)
  • Υγεία και Ασφάλεια στο χώρο εργασίας
  • Βασικές Αρχές εργατικής νομοθεσίας
  • Τεχνικές αναζήτησης εργασίας

 

Πρακτική Άσκηση

Οι επιχειρήσεις που θα συνεργαστούν με το ΚΕΚ Ν. Κορινθίας και θα συμμετέχουν στα προγράμματα κατάρτισης, μέχρι στιγμής, είναι:

  1. Hotel King Saron
  2. Ξενοδοχείο Ελιντουρ ΑΕ Ποσειδών Λουτρακίου
  3. Ξενοδοχείο «Αλκυών»
  4. Xylokastro Beach Hotel
  5. Όμιλος Σταθόπουλος ΕΠΕ «Kalamaki Beach»
  6. Ξενοδοχείο «ΘΕΟΞΕΝΙΑ»
  7. Ξενοδοχείο «Ακτή»
  8. Αρχοντικό Φιαμέγκου
  9. Μιχαήλ & Ανδρ. Δ. Χατζηγεωργίου Ο.Ε.
  10. Μπουντακης Γεώργιος «Το ΣΑΔΕ των Χρωμάτων»
  11. Δάφνης Όμιλος Διαμερισμάτων ΑΕ
  12. ΚΑΤΑΙ ΑΕ
  13. Korinthian Palace
  14. Κακογιάννης Ηλίας – Καφετέρια
  15. ΟΥΡΑΝΙΑ κ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΟΥΜΗ
  16. Ανδριτσογιάννη Αθανασία - Καφέ
  17. Μαντάς Σταμάτης - Εστιατόριο
  18. Mantas Travel - Τουριστικό γραφείο
  19. Βαρνεβό, Παραδοσιακά δωμάτια
  20. Σικυών Beach - Ξενοδοχείο
  21. Skliris travel

 

Η πρακτική άσκηση θα έχει συνάφεια με το αντικείμενο του προγράμματος θεωρητικής κατάρτισης και κατά την διάρκεια πρακτικής άσκησης το ΚΕΚ, θα παρέχει στον ωφελούμενο υπηρεσίες υποστήριξης και καθοδήγησης μέσω του Επόπτη Πρακτικής, ο οποίος θα βρίσκεται σε τακτική επαφή με την επιχείρηση και τον καταρτιζόμενο.

 

Πληροφορίες για το πρόγραμμα και αιτήσεις θα υποβάλλονται στα γραφεία του ΚΕΚ που βρίσκονται στην οδό Κωστή Παλαμά 53 στο τηλέφωνο 2741022344 από τις 09:00 έως τις 16:30 Δευτέρα – Παρασκευή.

ict-logo

Βρίσκεστε εδώ: Home Εκπαιδεύουμε Επιταγή Κατάρτισης Επιταγές Εισόδου για νέους ανέργους Προγράμματα Τουρισμού Ανάλυση προγράμματος κατάρτισης και επιχειρήσεις πρακτικής άσκησης για το πρόγραμμα «Επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας για άνεργους νέους στον κλάδο του τουρισμού ηλικίας έως 29 ετών»